Nu äreju helg!

Skolan har kickstartat och vi är i full gång... Eller njaa.. År 2 startar betydligt lugnare än vad år 1 gjorde, lider med de som börjar 1a året i ledarskap inom detaljhandeln, vi hade vinjett varje vecka på en gruppuppgift i extern redovisning - ingen rast och ingen ro!! Nu har vi mjukstartat... Ordentligt. Tills vår lärare skickade ut att vi helst skall ha läst en av kursböckerna inom 14 dagar..! Jag fick ett sms från jobbet igår på förmiddagsföreläsningen om jag kunde jobba 8.30-18.00 idag fredag, det bestämde jag mig snabbt för att göra. Här sitter jag nu och slutar om 40 min. Jag har läst ut halva kursboken idag och har tills fredag på mig att läsa resten, känner att jag förenat nytta med "nöje" idag genom att plugga på arbetstid. Tjäna pengar när man pluggar är ju ingen skit ;-)
 
Ikväll ser planerna ut såsom att göra hemmagjorda hamburgare av eko-nötfärs, vi har börjat handla mer och mer ekologiskt, framförallt kaffe och bananer som är riktiga giftbomber!! Att tänka på vad man stoppar i sig är viktigt tycker jag, man skall inte stoppa i mun sådana ämnen som till och med är förbjudna i vissa länder!
Till hamburgarna ser jag fram emot lite zinfandel vin! mmm.... Älskar vin! ...& MAT!
 
Imorgon skall vi på födelsedagsfest hos några vänner som bor ute i skoga'. Detta ser vi fram emot! Jag har köpt ekologiskt vitt vin kvällen till ära ;-) Funderingarna går bara på... Vad ska man ha på sig??! Evig fråga. Ingen svaret.
 
 
Ha en go' helg ni som kikar in & läser!
 
Snart checkar jag ut och cyklar hemåt!
 
Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: