Skolaskolaskola

Skolan går i ilfart & snart är det Novembermånad, jag har liksom missat hela Oktober känns det som! Jag har redan hunnit ha en "dugga" i Grundlägganderedovisning & hämtade ut tentan i måndags, sa till damen som lämnar ut tentorna att "Hej, jag ska hämta min tenta, fast jag vill nog inte göra det" så svarade hon snabbt "fast det tror jag nog att du vill" och så slängde hon fram tentan som det stod VG på 4ggr, alltså hade jag fått högsta betyg i alla 4 uppgifterna! Kändes helt fantastiskt!! Min första tenta och den stod det VG på. Mäktigt.
 
Nåja hoppas att glädjen håller i sig & att turen är med inför nästa tenta som gick - jag vet inte? Skrev 7 A4-sidor & det var sammanlagt 5st frågor att svara på. Nåt rätt måste jag väl få... Saken är att den kursen (som vi läser paralellt) Organisations och vetenskapsteori, den är väldigt svår att förstå sig på.. Den är väldigt, väldigt flummig. Men, jag hoppas på att det har gått bra. Börjar ju läsa 2 st nya kurser i November, Ekonomistyrning & marknadsföring. Ja allt med ekonomi får jag rysningar av. Jag som verkligen inte är någon mattemänniska, har aldrig varit, avskyr matte. Jag, går en ekonomilinje. Ni hör ju hur sjukt det låter. Men! Än så länge så KÄNNS det roligt och jag trivs i skolan, har träffat en gammel vän som går samma linje, vi har kommit väldigt nära på kort tid! Det är ju också en trygghet :-) 
 
Jag har i alla fall bestämt mig för att unna mig någonting om jag klarar tentan/tentorna. Pratade med min syster om det och det var hon som föreslog det! Vilken faktsikt inte är en sån dum idé, för det blir ju som en liten ljusglimt i de mörka tentamånaderna ;-)
 
Tänkte mig denna ring från VJ Since 1890 By Isabella Löwengrip;
 
 
Den är väl tjusig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: