Friday im in löööve

Jag har valt att jobba extra i helgen, typ delad tur både lördag & söndag (tid 10.30-15.30 sen börjar jag igen 17.00-20.30) och detta på en plats som jag har varit på genom "mobila teamet" så det känns helt ok. Ska bli... Spännande! Ser inte så jättemycket fram emot att min lediga helg går åt till att arbeta men så kan det vara ibland.. I need The money. Sen får jag ju lite sovmorgon när jag börjar kl10.30 så det känns bra faktiskt! Då kan man fredagsmysa i alla fall :-)

Sitter på jobbet & väntar på att någon skall vakna, har plöjt igenom Mia på grötö-vsnittet som va i onsdags! Hon är så underbart härlig, verkar vara en sådär jordnära person som man skulle vilja ha som en vän i livet! Hmm... Mysig liten stuga hon har på grötö. Skulle vilja ha en lika fint inredd stuga...:-)

Saker som jag reflekterar över... Jag velar ju fram & tillbaka i en känslo-karusell som heter duga. Men nåt som är viktigt att förstå, nu när jag kollat på Mia på grötö & Mia Törnblom va med.. Självförtroende & självkänsla. Jag har bra självförtroende men en oerhört kass självkänsla... Mycket för att jag länge trott att "jag är det jag presterar" men så är det ju inte! Man mår dåligt om man tror att det är måttet man ska hålla i livet. Bara för att jag misslyckad med något jag gjort så betyder ju inte det att jag är misslyckad! Det är ju bland annars det man känt när man irrat fram och tillbaka med skolor och jobb, utbildningar osv... Jag har nog inte hittat mig själv riktigt där. Sjukvården är ju säkerligen fantastisk att jobba inom men det dåliga som kommer med det - det vill jag absolut inte uppleva! Och det är något som sätter spärrar för mig... Så jag har nog mer eller mindre bestämt mig för att inte ta itu med de känslorna just nu utan jag ska nog söka mig till en annan inriktning... Ansökan till högskolan öppnar ju snart.... Skall söka!! Ska dessutom höra Högskoleprovet igen..... :-/ Ja man utsätter sig för allt.. Mår ju psykiskt dåligt av att göra det jäkla provet men men nu är jag anmäld redan så det är bara att köra på;-) Så illa är det ju inte! Finns ju värre saker.


Saker som jag mår dåligt av att känna:
- ta på mig andras känslor & sorg
- må dåligt av andra människors livsval, om de är påväg att gå snett.
- presentera för att se bra ut i andras ögon.
- ångest över mina egna livsval. (Men man lär sig ju alltid nåt av sina misstag!)
- att jag inte trivs med mitt jobb
- att jag tar för mycket saker personligt, om någon är elak & fäller dumma kommentarer så tar jag oftast på mig det alldeles för personligt. Det är ju inte mig det är fel på, personen kanske inte mår bra i sig själv & då är det lätt att vara spydig & nedlåtande.


Saker som jag mår bra av:
- att umgås med mina vänner som ger mig så mycket energi!
- när jag orkar träna! & gör det för att må bra och inte för att känna ett "måste" för det.
- Ledig helg & en god middag tillsammans med min sambo!
- när min familj mår bra
- att känna kontroll över mitt eget liv. Våga säga nej.
- ett gott rött vin.
- ett varm bad
- att resa!


Jag jobbar till kl 17.00 sen ska jag åka direkt till stan & träna zumba med svärmor på Jennifers heta pass! Hon är så otroligt duktig och jag mår så bra av att gå på hennes pass! Hon är ett energiknippe! :-)

Ikväll: fredagsmys med sambon! Har inte planerat nåt spec."bara vara" känns underbart!

Ha en bra helg mina vänner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: