highlife.

Som vanligt inför varje antagning till högskolan så har jag rå-ångest för vad jag vill med mitt liv. Imorgon kommer första antagningsbeskedet & jag har bara sökt i Trollhättan & dessutom en SEN anmälan eftersom jag missade sista anmälningsdagen 15e oktober, kom på det den 16e. Jippie. Men jag har haft för mycket att tänka på utanför mitt eget liv så jag har lagt mig själv åt sidan, så fel, då eftersom jag lagt hela min själ & energi på en sak som bara tar energi... Så frustrerande & jobbigt. Men men... Så mina förhoppningar för att komma in på högskolan i vår är inte så stora, tyvärr. Mitt eget fel. Blir så trött. Samtidigt känner man en viss oro för om detta verkligen är det jag vill? Vad vill jag göra???? Barnmorska hade ju varit ett väldigt roligt yrke... Men det är en lång väg att gå... funderar på att ta myr-kliv. Om jag inte kommer in nu, så funderar jag på att läsa till undersköterska först. Jobba samtidigt är tanken, men jag kanske kan validera vissa kurser eftersom jag läst bland annat "etik & livsfrågor" som jag blev klar med i Mars i år... Sen allt eftersom så får jag känna på om jag vill läsa sjuksköterska & sedan barnmorska.. Men... Vägen är lång, livet är inte självklart. Jag vill ju så mycket mer med mitt liv, skaffa familj, skaffa hus... Osv. Allt detta blir ju naturligsvis lättare om man har bra utbildning = bra jobb.... Men just nu känns allt så hopplöst. ÅH.
 
Samtidigt ska man vara glad över att man har den möjligheten, att välja sitt liv. Många har inte det. Make the best out of it.
 
 
Sitter på jobbet, har bredvidgång... Kollar på Musikhjälpen via datorn.. Har haft på det hela dagen, skönt att sitta & lyssna på... Slutar 16.45.. Snart bara 1 timme kvar!!! :-)
 
 
Ha en fin dag..............
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: