Linas matkasse v 39 !

Denna veckan har jag & Tobias beställt Linasmatkasse! 5 färdigplanerade måltider direkt hem till dörren (tillagas själv förståss!) Det har varit väldigt roligt & intressant, vi fick även en bonus - fruktkasse på 5kg! Gratis som nykund-erbjudande. Vi betalade 499kr för vår kasse, ett erbjudande på Linasmatkasse. Annars kostar kassen mellan 700-800kr tror jag?
 
Nåja... Tänkte utvärdera vad vi har ätit under veckan samt betygssätta lite! 5p är max ;-)
 
Måndag: Sesampanerad fisk med frästa grönsaker, chiliyoghurt & ris
 
Betyg: 4p!
Väldigt gott! Fisken var färsk & kom i ett vakumpackat paket :-) & ganska snabblagat. Chiliyoghurten var väldigt god! 
 

 
Tisdag: Penne al pollo med soltorkade tomater
 
Betyg: 3p!

Kycklingpasta. Väldigt snabblagat! Gott dessutom, speciell smak med lite senap blandat i cremefraishen, men gott! Kycklingen var fryst, men det gör detsamma ;-)
 

 
Onsdag: Färsbiff med varm tomat- och paprikasalsa, ris & broccoli
+ egen bild:
 
Betyg: 5p!
 
En personlig favorit i veckan, jag som är en sucker för salsasåser av alla de slag (tacos ♥) Men färsbiffarna och hemmagjorda salsan var supergott! Toppbetyg från mig.
 

 
Torsdag: Marockansk morotssoppa med mynta (& turkisk youghurt som topping)
+ egen bild
 
Betyg: 2p!
 

Jag tyckte faktiskt att soppan smakade bra, speciell smak. Tobias kunde inte äta den alls, smaken är som baken ;-) Jag gillar purésoppor, och denna var helt ok. Men inte mer än så. Turkiska yoghurten räddade rätten ;-) & baguetten!
 

 
Fredag: Stekt fläskytterfilé och ugnsrostade rotfrukter med äppel- och rosmarinsås
 
Betyg: 5p! 
 
Smakade fantastisk gott, såsen var ljuvlig, gillar fläskytterfilé dessutom, mycket smakrikt.
Enligt Tobias var detta en 4p men jag är ju makthavaren av min blogg så han kan ju dra nåt gammal över sig! :-D Neee, skoj.
 
 
 
Så.... Mycket spännande vecka & vi har hjälpts ååååt med matlagningen så det har även blivit roligt för mig, som annars knegar i köket "solo" de flesta gånger vi gör mat iaf ;-) Så... Vi kommer att köpa Linas matkasse i framtiden, kanske en gång i månaden! Ett stort plus är ju att man får prova olika nya recept! Så... Jag är lite nyfiken på Linas delikatesskasse också... Ja vi får se framöver!
 


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har blivit sugen på att prova också, framförallt nu när micke byter jobb och kommer hem varje dag. Min största undring är om det är prisvärt? Vad tycker ni?

2012-09-29 @ 12:34:33
Postat av: Jonna

Ja men gör det! Prova nu (om erbjudandet finns kvar för 499kr) annars så kostar det ju somsagt upp mot 800kr :-) Vi tyckte det var väldigt prisvärt detta erbjudandet iaf;-) Får se om vi kör på linas matkasse eller linas delikatesskasse nästa gång!

2012-09-29 @ 15:45:15
URL: http://jonnapauliina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: