Fina vardag!

Måndag har vi på almanackan idag.... Tycker det känns väldigt gott att jag inte längre avskyr gamle vardagarna. Eftersom min vardag numera består av skola (och ibland extrajobb men som jag själv väljer) så känns det riktigt skönt att vara nöjd med "vardagslivet". Man är ju igång mest hela tiden när man studerar 100% och samtidigt arbetar extra vid sidan av. Men jag tycker det är hanterbart när det är jag själv som bemästrar när jag kan jobba och inte. Närmare tentor är det i princip omöjligt att klämma in extrajobb, det gör jag nästan aldrig - för min egen skull. Nä, man måste ta vara på sitt eget välmående!
 
Nu när ännu ett år kommer bestå av skolarbeten högt och lågt så har jag beställt mig en ny laptop, en HP på 13" som är betydligt lättare att bära än min gamle stenklump jag har nu..... Känns riktigt bra att ha fyndat en HP med studentrabatten som jag har via mecenats hemsida.
Ibland finns det fördelar med att vara student! Troligtvis kommer datorn att dyka upp imorgon eller i övermorgon. Väntar med spänning! Oliiidligt ;-)
 
Idag har det inte hänt så mycket mer än förmiddagsföreläsning i skolan, efter lunch åkte jag hem och började kolla igenom lite övningar som vi har i ena kursen... Snart har ju halva kursen gått! Läser ju oftast 10v i stöten, 2 kurser paralellt. Känns nervigt att tentan börjar närma sig med stormsteg! ..Annars har jag bara tvättat och lagat ugnsbakad korv med pressad potatis. Vardagsgöra ;-)
 
Planer för Oktober månad är många, mammsen fyller år och det ska vi förstås fira ♥
Sen den 11 Oktober ska jag & Tobias på en spelning i Göteborg Asking alexandria samt övernatta på hotell Scandic Opalen, kommer bli så kul!
17 oktober åker vi en snabbvisit till Finland över en helg, jag och Tobias skall bli gudföräldrar till mitt kusinbarn, så roligt! Kul att hälsa på hos släktingarna samtidigt!
 
Nä nu närmar sig klockan sofftid och BigBrother, vardagkvällar när den är som bäst i vår tvåsamhet ;-)


(snart) min pärla...

 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: