Förhoppningar & regnbågar!

Helgen har varit precis så, upp&ner. Har vart och hämtat grejer från min bortgångne farfars lgh.. Tungt & lättnande samtidigt, tungt iom alla minnen i alla saker, i lägenheten i sig även om de flyttade dit i början av 2000talet.. Minns ju fortfarande hur farfar och farmor bodde där, hur de gick ut & fikade på sommaren med oss barnbarn när vi kom & hälsade på, hur jag suttit på uteplatsen och pratat med farmor en varm sommardag, bara vi två... Dofterna, ljuden & känslan, när jag somnade i soffan hos dem efter en jobbig skol- eller jobbdag... När jag sov över hos farmor när farfar låg på sjukhus, det va bara vi två. Känslan. Jag saknar dem båda väldigt mycket & hoppas att de har det bra i himlen tillsammans med mina farbröder och min pappa <3
Lättnande kändes det iom att det har varit ett måste som hängt över oss länge nu, en brådskande sak. Nu är det snart över. Bitterljuvt.


Men, så fick jag ett samtal från svärmors jobb. Har sökt sommarjobb hos dem. Nu är det snart klart & allt pekar på att jag kommer jobba hos dem! Vänersborgs kommun, hemsjukvården, natt! Underbara nyheter!! Det kommer innebära att jag kommer kunna få så mycket av sommaren fritt! Jobbar ju när alla andra sover, ledig flera dagar i rad efter 2, 3 nätter... Jag ser BARA positiva saker med detta sommarjobb! Åker dessutom runt i bilar i hela kommunen, vilket är skönare än att sitta stationerad på en och samma avdelning som det kan vara ibland.

Äntligen lite bra nyheter!

Firar med ett glas rött denna söndag. Veckan som kommer innebär TENTAPLUGG med min älskade vän Emma! Blir till att plugga väldigt intensivt, tentan är på lördag. På fredag sover emma över hos mig och vi ska mysa med god mat & nåt glas vin för att vi ska må så GOTT innan lördagens tentamen! :-) Säga vad man vill om hur man laddar upp bäst inför tentor men jag kan inte komma på nåt annat som slår vår fredag nästa vecka ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: