När hösten kommer smygandes.....

Hösten är här. En ny höst, nytt liv - jag är student!
Har nu börjat på min 3e vecka på högskolan och det känns enormt. Det här är en stor del av mitt liv & det är svårt att smälta. Jag kan inte riktigt se mig, där jag är nu. Jag läser en högskoleutbildning. Inrikting ekonomi. Det är en ekonomilinje jag läser & det känns helt absurt? JAG läser EKONOMI. Hur går det ihop? Det känns faktsikt riktigt bra! Än så länge. Fastän det har varit mycket att göra & jag inser att det kanske kommer bli TUFFT så känns det rätt på nåt sätt? Jag kan leva med mitt val.
Mina planer va ju, när jag gick handels på gymnasiet, att ska jag fortsätta på handels så är det IKEA eller eget företag som gäller. Eller så söker jag sjuksköterska, och det har jag ju gjort 1000ggr men utan att lyckas. Jag har liksom sökt, inte kommit in, ramlat ner till djupaste botten om & om igen. Nu får det vara bra! Skulle jag kommit in på SSK så skulle jag behöva ta tag i min djupaste rädsla - döden. Det skulle bli vardag för mig. Men nu behöver jag inte ta tag i det, jag behöver inte rota & vänja mig. Jag kan släppa det nu, för nu är jag påväg åt nåt helt annat - kanske en söt inredningsbutik ala' CasaLinné? Kanske ska jag ta mig in på IKEA & bli en kickass avdelningschef?? Jag vet inte men det känns inte skrämmande i alla fall! Tanken värmer när jag inser att jag kan vara färdigutbildad om 2 el. 3 år. Jag är påväg

Nåja, från djupaste känslor till det mest ytliga - hösten är här & jag har köpt nya skor! Dessa små läckra hittade jag på H&M häromdagen. Så snygga, så bekväma. Dock hade jag lite skoskav på ena hälen idag när jag kom fram till skolan, har iläggssulor så jag kommer upp till en kant som skaver, men det blir väl mjukare när jag går in dom. SNYGGA SOM FÅ ÄR DEM IAF!

 


Kommentarer
Postat av: Marika

Thänx! Det gör endå väldigt mycket att vi har zumban :) Synd att vi båda missar den idag! Men måndag :D

2013-09-18 @ 14:17:48
URL: http://katrimarikas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: