Tjäna, tjääna tjännaa!

Ledig idag bortsett från APT-mötet.. Pjuhh det var ett möte utan dess lika, vad trött jag blev i huvudet?? Har pratat lite om lagar & ansvar, finns ju så mycket lagar om allt i arbetslivet, tycker det är svårt att hålla reda på allt om vad man får/inte får göra osv. Personlig assistans är det svåraste arbetet jag utfört hittills & då har jag ändå jobbat på arbetsplatser med hot&våld-situationer. Man ställs inför svåra beslut att fatta själv då man inte har nån arbetsgrupp att bolla med, för man jobbar ju ensam! APTmötena är den enda chansen för reflektion på "arbetstid" annars är det ju frivillig höra-av-sig till sina arbetskamrater om man behöver någon att tala med, alternativt att ringa sin chef, har ringt honom otaligt många gånger för råd & vägledning. Han blir som en kollega i detta arbetet.. 
 
Nåja, nog om det.. Efter mötet gick jag över till min vän Jennifer & gjorde lunch - greksallad! Talade om allt mellan himmel och jord, trevligt! Efter vårt lilla "lunch-möte" åkte jag hem & började tvätta.. Skojskojjj.
 
Ska iväg om en liten stund med sväris & handla inför lördagen.. Får se vart vi ska! Annars händer inte mycket ikväll förutom GreysAnatomy som kommer kl 21.00! Hoppas på att hinna hem tills dess :-)
 
Byebye!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: