Använd hjärnan.

Mitt 3e inlägg för idag?! Jag måste vara sjuk!?:-D


Lyssnade precis klart på HannaHellqvist vinterprat i P1. Så himla berörande & känslosamt!! Har ni inte lyssnat så lyssna NUU.

Känner igen mig i hennes tankegångar om skam & skuldkänslor men blir också inspirerad av hennes kloka sätt & hennes styrka. Alkoholism är så vanligt & det finns överallt vi måste sluta blunda för det och försöka hjälpa de som behöver det. Samhället måste skärpa sig & ta tag i detta samhällsproblem! Jag har försökt men misslyckats & jag känner skuld över att en människa behövde dö, ensam & övergiven i sin lägenhet. Men han ville inte ha min hjälp. Jävla alkohol!!!!! & jävla samhälle som inte gör någonting! Jag kan bli så förbannad. Känner respekt över alkoholen och vad den kan orsaka för smärta. Jag dricker själv, men jag dricker med måtta.

Hoppas att alla får en fin nyårsafton utan massa alkoholrelaterade problem! Använd hjärnan! Tänk på barnen om de finns omkring er i firandet! Låt de också få en fin nyår! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: