Pust & stön

Livet kan förändras på bara nån sekund och man vet aldrig vad som väntar i framtiden, på gott och ont. Ibland har man sina skyddsänglar med sig som vakar över dina steg, ibland kommer livet med en varning om att man skall ta vara på det man har för rätt som det är så har man förlorat det. Ibland får man känna tacksamhet för att saker inte gick som det gick utan man kom undan lindrigt... Ja mycket tankar om livet, men ett är säkert - det är skört!
 
Nåja, jag har inte råkat ut för sådanna saker som man kanske kan tro!! Men i fredags ramlade jag med cykeln men kom lindrigt undan - en spricka i armen! Hela fredagen spenderades på akuten för att röntga och undersöka skadan, åkte därirån med mitella och värktabletter - tack och lov! Hade inte velat åka hem med gips!! HUUA. Har haft ont som jävlel men det börjar bli bättre. Har slutat med användandet av mitellan eftersom jag inte får lov att ha den för länge då muskelmassan försvinner samt rörlighet blir sämre. I fredags kunde jag knappt lyfta armen alls för att det gjorde så ont medans framstegen har varit allt ifrån att ta på mig BH själv till att göra mindre tunga saker med armen... Har fortfarande ont när jag drar eller tar i, det går inte men är tacksam för att jag är påväg åt rätt håll! :-)
 
Har mitt i allt elände haft en hemtenta att skriva på, för hand dessutom (!!!) Kunde inte varit mer opassande just denna veckan när jag varit mer eller mindre handikappad! Men men. Skickade in hemtentan idag, så nu pustar jag ut... Tills på måndag då allvaret börjar igen. Stort projektarbete att börja skriva på samt ett annat arbete i vår andra kurs vi börjat på - inköp. När tar det slut med dessa arbeten????? ;-) Ingen rast och ingen ro.
 
Känner för första gången på länge att jag har en ledig vardag imorgon. Vi bestämde att vi inte nödvändigtvis behöver sitta imorn utan vi börjar igen på måndag, vi behöver lite vila! Så imorgon väntar besök av min bror + fru och lilla Emilia! Känns som jag inte träffat henne på flera år. Men det stämmer ju inte hon är ju bara några veckor gammal! ;-)
 
Långt inlägg idag! Har precis satt ut en annons på blocket på studentlitteratur som jag inte längre har användning utav. Hoppas på lite klirr i kassan nu! 
 
Imorgon kommer syster till mig, vi skall på Veronica Maggio som besöker Trollhättan. Alina Devecerski är förband! Kommer bli grymt skoj!! Vi börjar kvällen med att äta AW på Majobar! Mums.
 
 
 
 
 
Me this week............... :-)
 
 
 
 
Och en bild på mig nu........
 
 
 
 NÄÄÄ skojj ju bara!! Det är ju veronica Maggio ser ni väl. Är ni blinda eller.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: