Paniken träder sakta fram ur sitt skrud. . .

Jaha då har man hoppat på en KURS i omvårdnad, bara sådär.
 
Jag hatar hur jag får allt slängt i ansiktet så fort man halvt om halvt bestämt sig för att göra det ena eller andra, känns som om det aldrig finns nåt mellanting, det är antingen eller. Jag har börjat läsa Medicin 1 som den så fint heter numera... Medicinsk grundkurs för den som läst USK tidigare? Tydligen den tuffaste kursen i programmet. Ja jag var ju hos SYOn på komvux för att prata om validering av kurser OM jag skulle börja läsa till HT tänkte jag, hade aldrig i min vildaste fantasi trott att valideringen har startat NU du kan kanske komma med NU!!!!!! Frågan som ger mig rysningar i kroppen än "frågan är vad du helst vill bli, sjuksköterska eller undersköterksa???" Men.... Detta är ju bara ett mellanting? Om jag läser så har jag ju planer att läsa SSK nångång, men såklart vill komvux inte satsa pengar på mig om jag skulle komma in på sjuksköterskeutbidningen undertiden jag läser USK..... Men det var ju min plan, att läsa sålänge eller läsa klart om det ska dröja så jädra länge till innan man får börja???? ÅH jag vet inte vad jag vill. Jag vill bara fly från allt, tänker - är det verkligen detta jag vill? Tänk om jag inte klarar det? Tänk om tänk om tänk om.
 
Problemet med att hoppa på valideringen NU hade varit att jag måste vara 100% på valideringen i 1 - 2månader, alltså.. Jag jobbar, är fastanställd på iof 50% men jag har ett fast jobb, jag försörjer mig med mina pengar som jag har jobbat ihop, hur skulle det se ut, att inte jobba på 1 - 2 månader, om ens jag hade kunnat MED att ringa chefen på stört och be om ledighet. Vart ska jag få pengar ifrån då? Ja... Det var ju frågan! Jag tänker INTE ta lån. Inte för en komvuxutbildning, om jag ska läsa på högskola nångång i livet så blir det lån och CSN och hela tjosan - DÅ. Inte nu. Så om det ska bli nån validering så får det ske i höst. Nu bestämde vi oss för att jag ska läsa Medicin 1. Dels för att den utbildningen inte går att validera, men också för om jag ska läsa USK så har jag redan läst kursen! Om Jag läser SSK så kan jag tyvärr inte räkna med kursen i någonform av poäng, men då har jag i alla fall läst en bit omvårdnad, vilket kanske inte är så dumt ändå.................................... Nu med facit (läs: boken) i hand.... Så tvekar jag fortfarande lite på om detta är rätt val... Kommer läsa på halvfart till Juni månad. Jobba samtidigt.. hur mycket orkar man jobba när man läser 50% & pluggar 50% förhoppningsvis minst lika mycket som jag jobbar idag.... I need the money. Nåja allt löser väl sig nångång??
 
 
Har redan börjat kursen och köpt boken för nästan 500kr. Hoppas nu att allt går vägen........ :-)
 
 
 
 
Måste köpa nån sorts miniAnn docka för Hjärt&lungräddning..??? Det får bli.... Snart det. Jahajaha.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: