if you get a chance - take it, if it changes your life - let it

åh detta h*lvete till livsval. Jag har ju som känt länge velat bli barnmorska, enda vägen är att först läsa till sjuksköterska och det är någonting jag däremot inte vill, det har inte lockat så mycket utan det är bebisar, BB, förlossning osv osv som lockat mig. Ja... Det är ju så mycket annat än bara det men jag har varit mycket målinriktad. Tills nu. Jag har sökt.. Vad blir det... i 4år lite mer? Men aldrig kommer jag in, pga komvux kompletteringar för att överhuvudtaget få behörighet till att söka. Jaja, jag har i alla fall börjat känna en viss tröttnad till denna väntan, för jag vet att högskolan är en bra väg att gå, bra utbildning osv med som sjuksköterska så tjänar man inte mycket mer än som undersköterska, thats fact. Så det har varit väldigt svårt att bestämma om man vill lägga så mycket pengar på en utbildning som kanske inte ger mig den tillfredsställning som jag verkligen önskar. Jag kom ju in på socialpsykologiskaprogrammet i skövde men märkte tack och lov i tid att detta inte var nåt för mig så jag hoppade av, behöll mitt jobb osv osv. Nu har jag istället börjat tänka långsiktigt, vad är det annars jag vill? Nåt som jag skulle kunna tänka mig göra... Chef inom nåt har vart en lockande tanke, tänk att få vara med och bestämma, styra, ställa osv osv.. Öppna eget hade varit skitkul... Så nu har jag istället en tanke på att söka in på en linje som kallas Ledarskap inom detaljhandeln , vilket innebär entreprenör, butiskchef, någon form av ledande position eller egen företagare. Jag har ju gått handels så jag har ju viss fördel i och med detta! Ja, tänk att få ha en egen inredningsbutik t.ex. vilken dröm!! Dessutom såg jag att poäng för att komma in har varit 0.5 på Högskoleprovet & jag fick ju sist 0.6 så jag har ju halva inne där... Har anmält mig igen nu till våren så kanske får jag ett ännu bättre resultat!
 
 
Jag är ju vattuman & i mitt horoskop så står det;
Vattumannen passar bra att jobba med organisering och företagsledning, alltid öppen för och villig att pröva nya idéer och uppfinningar. Den utvecklade vattumannen ger ofta viktiga bidrag för utvecklingen i världen.
 

Why not?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: