A safe haven.

Jaha då var det tisdag.. Alla dagarna bara rullar på men jag verkar ha fastnat nånstans i April, när min farmor lämnade jordelivet för att återförenas med min pappa & min farbror uppe i himlen ♥ Efter pappas bortgång så har jag fått ett helt annat förhållningssätt till döden, för mig betyder det att jag kommer att träffa alla nära och kära igen, och att livet i "himlen" är något fint och alldeles underbart. Tror därför att jag med lättat hjärta kan känna att farmor får det så mycket bättre där borta.. Tills vi ses igen! Och jag vet att hon blir omhändertagen av alla fina själar. Självklart är jag ledsen och jag har gråtit mina tårar, men min själ och jag har hittat detta förhållningssätt, som gör sorgen så mycket enklare att hantera.

Vila i frid älskade farmor ♥



Livet fortsätter hur ont det än gör, och jag försöker komma på saker som gör mig glad. Jag vill komma ut, och umgås med människor, tillbringa tid med min familj och med vänner som jag håller varmt om hjärtat. Och så MAT, jag älskar att laga mat? Har inte reflekterat över detta så mycket annars, då vardagsmat t.ex. kan vara ett moment som bara ska klaras av, men vissa stunder är det faktiskt skönt att stå och laga mat. Och ta ett glas vin medans jag lagar maten.. Det ger ro i min själ och det känns faktiskt skönt.


Träning, är en annan sak. Jag vet att jag mår bra av att träna, men jag måste komma över det som känns tungt med träningen, att få den avklarad. Jag vill att det ska vara kul att träna, det är då jag kommer igång.. Men jag jobbar på den biten ;-) Ska åka och simma efter mitt APT-möte imorgon som jag har 8.00 - 10.00. Då ska jag möta upp Tobias mamma, så ska vi simma några längder igen. Kanske 40 x 25m? Återstår att se!

Nu väntar jag på att DH ska börja på tv:n.. Ska äta lite korvstorganoff med ris först, som jag kokade ihop nyss!

Ha en bra kväll allihopa, ta hand om er & uppskatta varandra ♥
You dont know what u got til' its gone





























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: