Midsommarhets?!

Sådärja. Ledig helg kallas det visst, nu börjar jag inte jobba förrän på söndag kl 15.30 och det är ändå självvalt! (extra dineros innan resan till Rom!) Känns gött.

Har handlat på ICAmaxi inför midsommar, behöver jag nämna att det inte var folktomt?! JISSES, man blir förvånad varje gång det närmar sig storhelger, var giriga folk blir och vad oaktsam man kan vara! Folk knööööör med sina kundvagnar för att slåss om den sista potäten som finns där längst ner i korgen. Springer runt som yra höns och slåss för allt vad det är värt. Fyfan säger jag.... Vi tog det vi skulle ha och sen åkte vi därifrån illakvickt!!! I påsarna hittades 1kilo kött & 2kilo lax :) Med tillbehör förstås! Mums... Men... Nästa år kanske vi väljer en att handla redan på måndagen innan midsommar.... Pjuh!

När jag ändå är igång... Har retat mig fruktansvärt på folk det sista nu, vissa beter sig på det mest underliga sätt. Låt mig göra en lista!

Jag stör mig på;
- Folk som inte snyter sig utan fräser ut allt mojs i tomma luften - hur äckligt som helst och ja, jag har sett fler än en person göra detta.
- Nykära som står i kö, måste bara stå och släta av varandra just i denna stund, kan ej vänta!
- Folk som inte säger till sina barn på t.ex tåg, buss etc. Låter ungarna springa hejvilt & gapa, skrika utan att ens ge dem minsta lilla reprimand.
- Folk som åker i trafiken i 20km/h, gärna rondeller medans de tänker ut vilken fil de egentligen ska taaa, näe detta var feeel då byter jag häääär, och tror att folk väntar tålmodigt!
- När man prata med någon i telefon och det blir ett missförstånd och peronen i andra änden svarar lite tyket men ändå försöker låta vänliga samtidigt. STÖRANDE.


Nåja det var allt för denna gången med störnings-listan.
Ikväll sover Tobias yngste bror Johan över hos oss, gjorde precis lite kvällsfika till honom. Ska väl fundera på läggdags om en timma knappt. Tobias han ska ju jobba imorgon med jag är leeediiig! Fick en förfrågan förut från mitt jobb i Lödöse, om en tur imorgon med jag skippade den då jag tänkte att vi har så mkt att fixa inför midsommar, men sen kom jag på mig själv med att jag glömde fråga vilken tur de menade, så jag ringde tillbaka men då var det passet redan taget.. Synd men.. Skönt att vara ledig också :) Ska få finfrämmat från Stockholm imorgon, Emma & Mijo kommer på en kaffe innan de drar vidare på midsommarfirande med hennes släkt, Kul att få se henne en kortis iaf! Planerar att åka till Sthlm i sommar och bo hos dem ett par dagar. Får se hur det kan ordna sig :)

well well well.... Ha en trevlig midsommar gott folk om vi inte hörs innan dess! ;)

P&K






Kommentarer
Postat av: Marika

Kan känna samma sak att man stör sig på det :-)

2012-06-24 @ 15:39:01
URL: http://katrimarikas.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: