Never felt someting so strong

Ja här skriver man inte alltdförofta... :-) Men ibland kommer det små ljusglimtar som fyller upp era liv! hehe skoja lite baaaare. Men visst vill man hålla sin blogg på topp men det är väl som med livet - allt går upp & ner.
 
Ikväll är jag ensamseglare (citat - Ove i solsidan) Tobias är ute på galej med sitt jobb + kunder & jag är hemmaVE och laddar mina batterier.. För vad? Jag går hemma med lön nu. CHOCKERANDE. Men så är det, kan inte tala om varför men mitt jobb finns inte att gå till på 3 - 4 veckor så jag blir sk. "tillgänglig" på mina arbetstider, så idag t.ex så skulle jag jobbat 9-17.00 men har vart hemma tillgänglig ifall jag skulle behövas nån annanstans... MEN det har inte behövts så jag har varit hemma, eller ja jag & Maria (Tobias mor + bror) har varit på överby, handlat div. julsaker... Så det har varit lugna puckar.. Jag kan nästan känna mig lite rastlös, jag kan ju bli inringd när som var som. Känns LITE jobbigt men får försöka se det positivt! Får ju min grundlön på 50% ändå men jag borde jobba extra men har inte fått till det än, måste få tag i min chef i lödöse bland annat!!!
 
 
Nåja... Pratade med jennifer förut i telefon i nästan 1timma.. kan knappt fatta att vi haft uppehåll på 2 år.. Känns som om vi haft uppehåll 2veckor? Konstigt detdär. Ska inte gå in på varför vi bröt men kan säga från båda håll att vi tyckt det varit nyttigt OCKSÅ.. Våran vänkap har blivit bättre, tycker jag på ett sätt. Jag kan längta & sakna henne på ett annat sätt nu..? Vi var så tighta förr.. :-) Det är vi väl nu med men inte på samma sätt. Jag diggar henne!
 
 
Har tänkt på detdär.. f*n vad jobbigt nu blir det ett såntdär jobbigt inlägg som man inte orkar läsa? ... Men alltså... Jag vet inte.. Ibland kan jag känna mig väldigt ensam, fastän på någonsätt jag valt distansen, med att inte ha nån "bästis" hade en i nästan 10år från jag fyllde 3år, det var ganska krävande och "toomuch" så efter det har jag bara känt för att vara "fri" vilket kan bli ganska ensamt i längden. Men jag har ändå alltid haft folk runtomkring mig, min familj, vänner & bekanta... Men VISSA personer har satt en djup stämpel i mitt liv & finns där än på nåt sätt. Alla mina vänner är ju guld värda - det ska ni veta! Men några personer, även fast de aldrig vart de närmsta så har de ändå satt en guldkant i min tillvaro.. som om de va små änglar :-) Tänkte dela med mig av mina änglar... Utan inbördes ordning.
 
 
Jennifer: Min vän, hon som kom in i mitt liv när jag var nere i helvetet. Hon som lyssnat, förstått, gråtit med mig & gått när jag bett om att få vara själv. En KLIPPA i mitt liv, nåt som aldrig går att förklara.. Även om vi haft ett glapp på 2år så har vi ändå funnit varann igen, på något plan? Det blir väl aldrig detsamma igen men jag tror att vi behöver varann i livet ;-) Älskar ju dig ♥
 
Malin Lander****: Malin, den första jag pratade med när jag började jobba i lödöse... Hon var som ett energiknippe hela hon! Vilken fantastisk människa... Jag är så glad över att jag fått lära känna henne för hon har varit som en ängel i mitt liv.. Även om hon själv brottats med mycket så har hon GETT mig så mycket, hur mycket kommer hon aldrig förstå. Men hon har varit min bärande vägg många gånger & jag ÄLSKAR henne. Jag önskar henne allt gott i livet & hoppas att hon får all den lycka hon förtjänar!
 
Fanny: Trodde aldrig vi skulle finna varann? Tobias kompis tjej... Meningen var att vi skulle träffa varandra för att det kunde vara trevlig att umgås, i par med våra killar. MEN jag fann henne, i mitt hjärta så djupt att jag aldrig kommer glömma henne! SÅ underbar person, osjälvisk, förstående, trevlig & söt tjej. Hon är en diamant i mitt liv och vi har haft mycket roligt ihop UTAN våra killar! Älskade fanny vad jag saknar dig nu när du bor i en annan stad. Vi måste ses igen, snart! ♥
 
Emma Run**: Älskade människa! Vi traffades i gymnasiet & på den vägen är det.. Aldrig trodde jag att jag skulle ha denna människan så kär i mitt lilla hjärta. Hon är så go, så rolig & helt crazy!! Vi har haft många roliga minnen ihop, hon har nog sett mig både på min bästa & mitt sämsta sida, jag har en vän för livet och det är hon. Även fast det går 1000000år (känns det som ibland, en är ju så dålig på att höra av sig!! - alltså jag) så är det somom vi sågs igår. Hon är en själavän som jag håller hårt i!
 
Emma Korv: Tro det eller ej men vår historia började med att vi var ovänner? Högstadietiden.. haha! Idag är vi väldigt goa vänner och jag kommer henne bara närmare & närmare. Hon är den som, vad jag än tagit för beslut så har hon alltid stått bakom det. Hon är den personen som säger till mig att inte ta allt så allvarligt? Man måste ju ha lite kul också!! Det tror jag mycket på. Hon är beviset på att man kommer långt även om man inte gått ur gymnasiet utan flyttar utomlands istället & har lite fun-time, man lever sittliv - man fattar beslut som just då är rätt för just DIG. Hon är en hardcore-woman som vet hur man tar för sig i livet - hon lever livet med "lättja" & hon kommer jävligt långt med det! You go girl! ♥
 
Caroline H***: Min goa vän!! Nuförtiden ses vi alltför sällan men jag tänker på henne ofta. Hon har tillfört mycket i mitt liv, positivt. Vi träffades också i gymnasiet. Hon & Malin (som jag kommer till sen) var mina första vänner i Handelsprogrammet i Alegymnasium! & vi har haft många goa skratt!!! Hon är verkligen en sol hela hon. Varenda dag jag kom till skolan & möttes av henne - var en bra dag! Vad mycket crazy-things vi har kommit på ihop.. Haha.. En del trodde kanske att vi inte var riktigt kloka? ;-) Love u ♥
 
Malin An*******: Carros vapendragare egentligen, men med henne i gänget så blev allt komplett! I gymnasiet var vi kanske inte så jättenära men nu på senare år har vi funnit varandra på andra plan :-) Jättego tjej med huvudet på skaft, har alltid tyckt Malin har varit väldigt klok och har avundats hennes ledarskapstalang! I vårt företag 3:e året i gymn. så var hon grymme tycker jag! Tycker att vi har roligt när vi ses :-)
 
Carlotte W*******: Kanske oväntat av henne att jag tar upp henne som livs-förgyllare. men hela hon lyser av energi! Träffades på jobbet & jag såg fram emot varje gång vi skulle jobba ihop! Hon är SÅ rolig & go, helt fantastisk som person. Det "lilla" jag fått lära känna henne - älskar jag! Hon är en person som bara ger energi & förgyller tillvaron. Vi jobbar tyvärr inte ihop mera men jag önskar att vi träffas snart igen!
 
Jenny Sve*****: Träffade henne på mitt sommarjobb 2008 på demensboende. Jag kan inte riktigt förklara vad jag såg hos henne men jag totalt vrål-gillade henne från första stund! Alla samtal som vi hade under tiden vi jobbade ihop... Alltså helt stört-skön person! Jag har alltid önskat att jag kunde ha samma lättja till förhållningssätt som hon har, som jag tycker då. Hennes syn på saker var aha-upplevelser för mig - hela tiden! Men allt jag skriver här är ju ur MIN synpunkt ;-) Jenny, även fast hon knappt vet vem jag är (haha) så har hon satt spår hos mig som jag aldrig glömmer.
 
 
Sen ävenMIN FAMILJ. Min älskade familj. Vad vi gått igenom.  Även fast pappa inte finns med oss idag så får han vara med på listan, personer som förgyller mitt liv:
 
Pappa: ♥ Älskade, saknade pappa. Hela mitt liv, min borg, mitt skydd mot allt ont, min krigare, min första kärlek. MITT ALLT. 2001 förlorade jag dig & en bit av mig som aldrig kommer tillbaka. Pappa har alltid varit min person i livet, inte ett ont ord har vi uttalat varandra, sån respekt jag hade till denna människa finns inte i denna värld. Han var - kungen av allt. Det var han som formade mig. Min stöttepelare & Idol. Jag ÄLSKAR dig.
 
Mamma: ♥ Du & jag mamma... Vi har gått igenom allt & står starkare än någonsin. Hon är min mor & min far efter att pappa lämnade oss, vilken roll hon var tvungen att ta på sig... Som hon klarade med viss smärta. Hon är en klippa! Min mamma som alltid haft sina armar öppna för oss, sina barn. Oavsett vad. ALLTID har hon varit där, även om vi inte haft förhållandet där närheten har funnits fysiskt så har hon alltid funnits där i själ & sinne. Starka gudinna!!! ♥ Hon är allt!
 
Syster Niina: Inga ord kan förklara vad jag känner för denna människa!!!!!♥ Hon är handen jag fattat när hoppet försvunnit. Så stark även fast hon gått igenom samma sak så har hon varit där för oss när vi drunknat, dragit upp oss och hjälpt oss. Idag tackar jag för att jag har henne i mitt liv, varje dag. Hon förtjänar bara det bästa i livet, hon är min inspiration & min livlina. Jag ser upp till henne & vill vara som henne, att jag lever idag är tack vare dig. på riktigt. Du är min bästa vän ♥
 
Bror Sami: Kära bror.... Jag har aldrig sett sig med de ögonen jag ser dig idag. Först nu förstår jag varför du mött mig när jag gått hem ensam från stan alla gånger - i yngredagar, först nu förstår jag varför du kör mig, ställer upp & ringer mig i tid & otid. Av kärlek. Den kärlek och omtanke som finns i denna människa är svår att hitta. Han är underlig, tjötig ibland & kan vara påfrestande som en bror ska vara som är 2år äldre!! Men jag älskar dig oavsett, alltid, förevigt ♥
 
 
 
Sen av alla människor jag mött så är Tobias - min sambo & vapendragare, en av stjärnorna i mitt liv. Aldrig har andra pojkar varit så ointressant för mig som när jag träffade dig. Du är allt jag önskar, även om jag själv inte inser det alla gånger. Du är så genomsnäll, omtänksam, lyhörd & kärleksfull - även om jag typ aldrig får blommor så kan aldrig några blommor i världen mäta sig med den kärlek jag får av dig, varje dag. Små små grejer som betyder så mycket. I början av vårt förhållande... Så lade Tobias alltid en filt över täcket på mig, innan han åkte till jobbet, för han visste att jag var frusen. DET lilla som visar så mycket vem du är, så genomgod person. Första gången jag såg honom så tänkte jag "nä det där är verkligen inte min typ!" men sen... några månader senare, var han allt ;-) Jag vill aldrig vara utan dig! ♥♥♥
 
 
Små små ord som måste sägas för en dag kanske man inte finns mer , jag eller NI. Man måste visa varandra hur mycket man betyder, för varandra. Vad hade du sagt till dem du älskar - om idag vore din sista dag?

Tänk på det.
 
Alla goda människor där ute - godnatt. Nu är det första december - vad ska vi göra för gott mot världen idag? Allting är möjligt.
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag älskar dig hjärtat <3 det kommer alltid vara vi två på nått sätt, vi ingår i varandras liv på något vänster ;) du är min guldklimp, å vi är nästan tillbaka tycker jag, bara att vi är mognare nu :)!

Svar: Ja det ena verkar så ;-D Ja du har rätt! :)
Jonnaph

2012-12-01 @ 04:48:26
Postat av: Emma

Åh, nu har du gjort min dag, min vecka, mitt år! <3
Jag får ju tillägga att även jag är värdelös på att höra av mig from time to time, men du är ändå en av mina absolut närmsta vänner :) Jag kan skratta med dig, gråta med dig, lita på dig men aldrig någonsin ha tråkigt med dig, DU är en själavän som jag håller hårt i! :D

Svar: Roligt att höra att du uppskattart :D Naww söt du är <3 Puss på dig! <3
Jonnaph

2012-12-01 @ 12:35:25
Postat av: Nina

Åh finaste lilla syster <3 love you!

Svar: :) :) :) <3 <3 <3 Love you!!
Jonnaph

2012-12-01 @ 12:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: