Bittert bittert

Må jag vara bitter...... Men jag är ganska nyligen hemkommen från kommunens årliga middagsbjudning.. Samma visa, varje år. Föreläsning om div. saker med personligassistans, siffror, enkäter, bla bla bla.. Sist men inte minst middagen, på NewPlace i stan, samma ställe, samma meny, samma gamla vanliga avdankade middag = "fläskfilé oscar med potatisgratäng, kladdkaka&kaffe till efterrätt" Jag har nu bara ätit detta 2ggr men jag dör av uttråkning redan nu. Varför inte förnya sig LITE? Det lider mot jul, kanske man åtminståne kunde fått nån juligare mat?! ICKE. Man ska vara glad för det lilla, men jag kan bara tala om att jag är så glad över att få följa med på sambons julbord med jobbet på fredag, ja då är det inget gammalt sparsamt tröttsamt som ordnas, ne för vi ska på SPA!! Fatta grejen, kommunen hade ALDRIG styrt upp något sådant. Kanske har man hamnat i lite fel bransch... ;-) Ja så det blir spa & middag + övernattning på Lundsbrunns kurort, supermysigt tycker jag! Dagen efter blir det raka spåret till närmare GBGhållet på ett annat julbord fast denna gång med min familj. Mammas sambos dotter äger ett hotell, vi brukar åka på deras julbord varje år, väldigt mycket "västkust" över det hela, älskart! Men i år är platsen ändrad från restaurang kylen till deras Hotell (minns ej vad det heter..) Men det är samma mat så jag hoppas på samma känsla! ;-)
 
 
Nåja...


Såhär såg maten ut förra året.... Fläskfilé Oscar med pot.gratäng....
 
 
Såhär såg det ut ikväll.... zZz Gott men.. Trist..
 
 
Nu går bitter-**ttan & lägger sej.......... Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Nina

He he tur att du får följa med på Tobias festligheter :)
Kommun, landsting och staten ska man akta sig för om man ej vill ha snåla julbord ;-)
En annan ska ju till sjömagasinet i gbg, lär ha Göteborgs bästa julbord...! Dock får vi nog inga julklappar :-(

Svar: Haha ja eller hur!! Ja det är väl så.. surt sa räven ;-) Åh låter inte fel!! Jaja men utsökt mat är också en bra julklapp! ;-)
Jonnaph

2012-12-05 @ 17:17:31
Postat av: Nina

Men maten såg ju iaf god ut! Du lär nog få julmat i helgen :-D

Svar: Ja.. Det var den väl :-) Ja oh ja, 2ggr om ;-)) Ses på lördag <3 <3
Jonnaph

2012-12-05 @ 17:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: